Nyomtatás

Sikerült a Bio Bertát táncba vinni


„Terülj, terülj bio asztalkánk, Magyarország!”

Családi vállalkozásukkal, a bio élelmiszereket gyártó Bio-Drog-Berta Kft.-val együtt nőtt fel Berta Ágnes Barbara, és tudatosan készült arra, hogy szerepet vállaljon a cégben. Ő felel a csaknem kétszáz féle bio termékük forgalmazásáért, emellett saját ötlete alapján Magyarországon elsőként fogott biocsokoládé-gyártásba. Attól boldog, ha örömet szerezhet a vásárlóinak.

Gyerekkorodban mennyit láttál a családi vállalkozásból?

Rengeteg olyan gyermekkori emlékem van, hogy testvéremmel a gazdaságban tevékenykedünk, megyünk paprikát szedni, nézzük, hogyan kell szütyőzni, vagy csipkedni a csumát a még jobb minőség érdekében. Édesapám, Berta Zoltán azonban már iskolás korunktól kezdődően formálta és fejlesztette azon képességünket is, mellyel a növényvilág, a természet különleges olvasatára, hallomására is alkalmasak  vagyunk.

Érzékeltette, hogy nektek szeretné majd átadni a stafétát?

Sosem volt kényszer, de persze készültünk rá. Testvérem agrár vonalon tanult tovább, így ő most édesapám jobbkeze a gazdaságban, én csak egy kis kitérővel kötöttem ki a Bio Bertánál. Több évig külföldön voltam, egy amerikai főiskolán kommunikációt tanultam. A rokonság, ismerősök köréből szinte mindenki külföldre pányvázta magát, de én itthon akartam megvalósítani a terveimet. Eleinte a TV és a média érdekelt, egy rövid ideig az RTL Klubban szerkesztőként dolgoztam, de hamar egyértelművé vált számomra, hogy az nem az én utam.

Hogyan kapcsolódtál be a cég működésébe, mi lett a feladatod?

A cég gyors fejlődése miatt 2002-ben sürgőssé vált, hogy a termékfejlesztés és a forgalmazás jó kezekbe kerüljön, és bár próbálkoztunk profi cégekkel is, úgy láttuk, hogy mi magunk tudjuk a legjobban eladni a termékeinket, melyeket nálunk jobban senki sem ismer. Azzal indultam, hogy személyesen felkerestem a bioboltokat, hogy bemutassam nekik a Bio Bertát, majd fokozatosan a termékfejlesztésbe is bekapcsolódtam, mivel a fogyasztók véleményével-elvárásaival én találkoztam.  Feladatom lett a termékek kiszerelésének és címkéinek megtervezése, az üvegek beszerzése, vagyis minden, ami azzal jár, hogy a kész terméket  „táncba vigyék”.

Mivel tudtad és tudod ma is eladni a Bio Bertát?

Rengeteg, ma már majdnem kétszáz féle termékünk van, köztük lekvárok, hidegen préselt olajok, szárítmányok, fűszerek, teák, mézek, italok és még sok más, így mindenki megtalálja azt, amit szeretne.

Miben vagytok ti mások, mint a konkurencia?

Ha valaki különleges élményt és egyben funkciót is vár az étektől, akkor kerül képbe a Bio Berta. Mi mindig megpróbálunk valami plusz értéket beletenni a termékekbe, ami különleges, ami nem gurul le mindenhol a tervezőasztalról, néha akár meghökkentő is lehet, ez a „Bio Berta mágia”.  Így születnek az olyan különlegességek, mint a céklával kevert mézünk, a népgyógyászat alfáját-omegáját felvonultató Pepita Bodza lekvárunk, vagy egyik büszkeségünk, az Ellargia gyümölcspüré, amit a Szegedi Tudományegyetem Farmakognóziai Intézetének segítségével fejlesztettünk ki az allergiás tünetek kezelésére, homoktövissel és négyféle piros gyümölccsel. Reményeink szerint ezekkel a szelíd, természetes hatóanyagokkal felszabadíthatjuk az allergiák által lefojtott egészséget.

A bio alapanyagok nagy részét ti magatok termelitek?

Saját termőterületünk elenyésző, mi nem földszerzésben, hanem a vidék fenntarthatóságának modelljében gondolkodtunk, így lakhelyünkből, a Kalocsa melletti Fajszból az évek során létrehoztuk az ország első bio vertikumát, ami ma több mint negyven dolgos termelő család koordinálásával működik. A gazdákkal szoros az együttműködés, nem lepődnek meg, ha olyan különlegességeket kell termelniük, mint a homoktövis, a csicsóka vagy a faeper.

Van kinek eladni ezt a sok különlegességet?

Az első tizenkét évben hazai igény szinte egyáltalán nem jelentkezett, csak a világpiacra tudtunk eladni. Legnagyobb örömömre ez mára sokat javult, a magyarok is ráéreztek a „bio ízre”, így a forgalmunk 40 %-a már a hazai eladásokból származik. A magyar biofogyasztás szívügyünk, ezért is szlogenünk a „Terülj, terülj bio asztalkánk, Magyarország!”. Hitünk szerint a bio élelmiszer nem csak a fogyasztójának, de a termelőknek és a hazai piacnak is a legjobb elképzelhető kívánság.   

Ki határozza meg a fejlődés irányait a cégben?

Elsősorban az új generáció, Balázs testvérem és én hozzuk az új ötleteket, amit aztán a családi tanács megvitat és mindenről közösen döntünk.

A te ötleted volt a bio csokoládé is?

Igen, az a saját „gyermekem”. A cukrászat mindig is érdekelt, el is végeztem egy képzést, és ott pattant ki a szikra: miért ne kezdhetnék bio csokoládé-gyártásba, amikor ez még itthon nem terjedt el, ráadásul nálunk az ország bio fűvészkertje, amivel egyedivé lehet tenni ezeket az édességeket. Az ötlettől a megvalósításig alig telt el fél év, és 2012 decemberében a MOM parki biopiac közönségével együtt szurkoltunk a Keserédes Bio Berta termék karrierjéért. Ebből az egyik, a homoktövist tartalmazó bio étcsokoládé még abban az évben elnyerte az Év bioterméke díjat.

Az ilyen díjak sokat jelentenek neked?

A díjazás egy jó értékelés a szakma felől, de ennél fontosabbak számomra azok a személyes visszajelzések, melyeket a vevőinktől kapok. Épp ezért a mai napig ragaszkodom hozzá, hogy én magam értékesítsem a termékeinket minden szombaton hajnaltól a MOM parki biopiacon, ahol beszélgethetek a vásárlókkal. Amikor minden harmadik vevő úgy jön oda hozzám, hogy milyen jók a termékeink és ilyen finomat még sosem ettek, akkor úgy érzem, ezért érdemes csinálni ezt az egészet. Ezekből az élményekből töltődöm fel egész hétre.

Milyen célok mozgatnak még?

Elsődleges célom az, hogy a Bio Berta ne csak a bioélelmiszert fogyasztók körében legyen ismert, hanem a konvencionálisan táplálkozók is lássanak benne alternatívát, és a különleges ízvilágokkal átcsábítsuk őket az egészséges élelmiszerek irányába. Nagy álmom, hogy a „bio” legyen példaérték Magyarországon, és ahogyan az az EU-ban már több helyütt megvalósult, keresett és követett legyen. Mindig motiválnak az új kihívások, amivel alátámaszthatom a bio létjogosultságát: most például kísérletezünk egy bio kozmetikai termékcsaládon, ami talán jövőre a piacon lehet.

Mit gondolsz, mitől lesz valaki jó vállalkozó?

A vállalkozás nem mindig könnyű, de a végletekig kitartónak kell lenni, és nem feladni az álmokat az első nehézség után. Nekem óriási erőt ad az, hogy a családommal közösen küzdhetünk a céljainkért és ebben a férjem is támogat. Remélem, hogy egyszer majd az én gyerekem is szívesen folytatja a mi utunkat, és a Bio Berta igazi többgenerációs vállalkozássá válhat.

http://www.bioberta.hu/


              

2018.10.16, Kedd

Van eladó háza?

AKIKBEN MEGBÍZHATUNK

Prohászka Ottó
Tutti Kft.


Bányai József
Bányai Bútorok Kft.


Würsching Péter
B&V International Kft.


Szabó Éva
EVLA Ltd.


Perger Gabriella
Biohair


Koch Csaba
Hajós-Bajai Borvidék


Miavecz István
Trilak Kft.


Kubínyi Norbert
Millennium cégcsoport


Tóth Péter
Lipóti Pékség


Sánta Sándor
Bonbonetti csoport


Tóth Csilla, Halla László
Biomark Kft.


Gábossy Árpád
Szega Camambert Kft.


Nagy Sándor
G'Foby NetShop Kft.


Perjés Ákos
Haribo Hungária Kft.


Schweickhardt György
Prima Maroni Kft.


Hintalan György 
Ökovital Kft.


Csányi Attila
Bonafarm Zrt.


Losó József
Mirsa Zrt.


Ments András
Kincsem Termék Kereskedőház


Juhász Attila
Laurel cégcsoport


Marosfi Györgyné Lídia
Univer Product Zrt.


Palásti József
Fornetti Kft.


Gazsi Zoltán
esisberg Kft.


Kurucz Péter
Brandbank Hungary Kft.


Ifj. Bárány László
Master Good Kft.


Tóth Béla
Gyermelyi Zrt.


Osztermayer Miklós
ERU Hungária Sajtgyártó Kft.


Magyar József
Hungerti Zrt.


Erdélyi István
Gallicoop Pulykafeldolgozó Zrt.


Ziegler János
Ziegler Kft.


Malgorzata Kolton
Tetra Pak Poland & Danube vállalatcsoport


Wáberer György
Waberer's International Zrt.


Bessenyei István
Laurel cégcsoport


Gajodi Viktor
Geomant Kft.


Török Zsolt
Retz áruházlánc


Mezei Rudolf
Promecom - Medistance


Vértes Tibor
Agárdi Pálinkafőzde


Ambrus Barbara
Csodás Otthon Kft.


Nagy László
Nagy Gépműhely Kft.


Demeter Csaba
Demeter Pincészet Kft.


Adorján Zsolt
Webbiztos Kft.


Kazal Kolos
Varázsbetű Fejlesztő Műhely)


Korompai András
Performar Kft.


Szentkereszti István
SZIKK Kft.


Lengyel Zoltán
Code Systems Kft.


Massányi Kinga
Gombdinasztia


Miskei Ildikó
Soft Consult Kft.


Kocsis L. Erika
Pocifix Kft.


Cserpes István
Cserpes Sajtműhely


Korbán Krisztián
Akadémia Lovasiskola


Juhász Attila
Ipari munkaruha Kft.


Péchy Imre
Baromedical Zrt.


Mestyán András
Hello Oroszország Utazási Iroda


Ittzés Tamás
Bohém Ragtime


Barazsy Ákos
MiniCRM


Kling Péter
Munkavédelem Kft.


Szekeres Juli
Szópóráz Kft.


Harman Tibor
Nyomtass Okosan Ekopont Kft.


Posta Tibor
Sat.hu-Antenna Szakáruház


Tatos Levente
Tatos Szalon


Kosztolányi Ádám
Magánregény Kiadó


Prech Tamás Zsolt
Media-Press '91 Kft.


 

 

 

 

Hajbeültetés

A torok gyógyítója

Vizet digitálisan

Új édesitőszer

AUTÓSTOP? NEM!

Visszafelé pörgő óra?

ELŐKÉSZÜLETBEN

Somlyai Gábor
Humansoft Kft.


Puskás Zsolt
DMSone Zrt.


Erdőssy Imre
Consact Kft.


Madár Zoltán
Grepton Informatikai Zrt.


Marosi György
Multi Informatikai Kft.


Brumbauer József
BPW-Hungária Kft.


Tálos Péter
FIH Europe Kft.


Miklóssy Ferenc
Keviép Hungary Kft.


Borbély Zoltán
Atenor Group Hungary Kft.


Széll Csaba
CE LAND Holding Kft.


Kovács Endre
Arex FM Kft.


Kemenes László
Prologis Park
Budapest-Harbor


Fülöp Zsolt
DELOG Kft.


Takács Zoltán
Főnix-Med Zrt.


Gyenesei István
Hertelendy Kastélyszálló Kft.


 

 

Első a diszkréció

Stílus ami megszólít

Szeletek élvezete

CSOK-CSOK-CSOK-CSOK

Bankárképzés

A fék nem játék!

Opel nyári gumik

Elektromos autó

 

 

ImpresszumAdatvédelmi szabályzatMédiaajánlat

Copyright © 1999-2018 Webmut@tó - Minden jog fenntartva

A Webmut@tó honlapján található szöveges tartalmak a Webmut@tó tulajdonát képezik,
melyek a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 3.0 Unported Licenc
alatt vannak. Másodközlés esetén feltüntetendő forrásoldal: http://www.webmutato.hu