Nyomtatás

"A kontaktlencse majdnem olyan fontos, mint a toalettpapír"


Üzleti titkuk: a méretgazdaságosság

Egészen fiatal kora óta foglalkoztatta az informatika, később pedig annak gazdasági vetülete is. Így kötött ki az e-business szakterületen Lakos Péter. Cégtársával együtt vonzó célpiacot talált, és azóta is tudatosan építi, fejleszti kontaktlencse webboltját, az eOptika.hu-t, ami a maga kategóriájában mostanra már az ország egyik legnagyobbja.

Hogyan lett vállalkozó?

Az eOptika megalapításakor már hosszabb ideje készültem egy nagy, sikeres vállalkozás felnevelésére, amihez éveken át gyűjtöttem a szükséges képességeket és tapasztalatokat. Gyermekkorom óta érdeklődöm az informatika és az internet iránt. Már gimnáziumban elhatároztam, hogy szeretnék majd valami maradandót alkotni az internet világában. 2006-ban, egyetemváltás közepette, egy webboltot kerestem munkahelyül, hogy tanulhassak. Ezután mentem vissza a Budapest Corvinus Egyetemre gazdaságinformatikus hallgatónak, ahol napról napra tisztábban láttam az irányt és a céljaimat.

Elég volt a vállalkozáshoz az egyetemi tapasztalat?

Sajnos nem. Az egyetemváltás során eltelt 1 év alatt rengeteg tapasztalatot gyűjtöttem annál a webboltnál, ahol dolgoztam. Mindemellett még rengeteget áldoztam szabadidőmből is az ismereteim bővítésére. A munka során rengeteg üzletfejlesztési ötlet és elképzelés fogalmazódott meg bennem, amit minél előbb szerettem volna kipróbálni. Ennek volt köszönhető, hogy elindítottam saját online könyvesboltomat, ahol a saját könyveimet árultam. Ez elég volt arra, hogy egyetemi éveim alatt megtermeljem az utazóbérletem és a mindennapi ebédem árát, nem utolsó sorban pedig arra, hogy fontos tapasztalatokkal ruházzon fel a vállalkozásépítés terén.

Merre indult?

Az élet hozta a megoldást, mert 2010 decemberében egy közgázos előadás keretében megismerkedtem egy tapasztalt internetvállalkozóval (a Vatera.hu alapítójával), akivel egy új B2C internetes áruház felépítésébe kezdtem. Nem sokáig gondolkodtunk, hogy milyen termékkel lenne érdemes elindulni, mert több szempontunk is a kontaktlencse mellett szólt. A döntés hamar megszületett, és 2011 januárjában útnak is indítottuk az eOptika.hu-t. Ezzel párhuzamosan folytattam egyetemi tanulmányaimat vállalkozásfejlesztés mesterszakon.

Mikor érkezett el a várt siker?

Induláskor az első év végére kb. 15 millió Ft-os árbevételre számítottunk. Ezzel szemben a cég már a harmadik hónaptól nyereségesen tudott növekedni. Végül a 2011-es évet 60 millió Ft-os forgalommal, a 2012-es évet pedig 260 millió Ft-os forgalommal zártuk. Mostanra már Magyarország egyik vezető kontaktlencse webboltja vagyunk. Az Ofotért-Vision Express csoport után tőlünk veszik a legtöbb kontaktlencsét. A sikert azonban nem szabad csak pénzben mérni. Sokkal fontosabb számunkra az, hogy vevőinktől folyamatosan pozitív visszajelzéseket kapunk. Nélkülük most pénzügyi sikerről sem beszélhetnénk.

Mi a legfőbb előnyük?

Ami vevői szemmel rögtön látható, hogy sokkal olcsóbban kínáljuk a kontaktlencséket, mint a hagyományos optikai szaküzletek. Ez a méretgazdaságosság eredménye. Amíg egy sarki optika csak a környék járókelőiből keresi a kenyerét, addig mi, az internetnek hála, országszerte elérjük a kontaktlencse-felhasználókat. Másik nagy előnyünk a gyorsaság. Rendeléseink 80 százalékát raktárról azonnal ki tudjuk szolgálni – márpedig a 12:25:14: ha elfogy, akkor nagyon-nagyon kell, nem tudsz várni rá. Harmadikként pedig a vevőközpontúságunkat említeném. Nagyon odafigyelünk a vevőinkre, hiszen nem kis részben tőlük függ vállalkozásunk.

Mi lehet az eOptika jövője? Fejlődőképes a cég?

Magyarországon 200 ezer kontaktlencse-felhasználó él, ami a populáció két százaléka. Becsléseink szerint közülük kb. 80 ezer felhasználó vonható be az online vásárlásba. Mi havonta jelenleg több mint ötezer rendelést teljesítünk, és nem vagyunk egyedül a piacon, tehát lassan elérjük a piac korlátait. Épp ezért az elmúlt évben már a napszemüvegek is megjelentek kínálatunkban, és szeretnénk nyitni a dioptriás szemüvegek felé is. Így már egy sokkal nagyobb célpiacról beszélhetünk, ugyanis a magyar lakosság fele szorul látáskorrekcióra, és jelenleg kb. a lakosság 30-35%-a hord szemüveget, vagyis kb. 3 millió ember. További növekedésünk célja, hogy egy hazai központú, több milliárd forintos forgalmú „kis kelet-európai multi” céget építsünk fel a következő 5 évben. Már folynak a tesztjeink Romániában és Szlovákiában, és még további 2-3 országban igyekszünk jelentős piaci jelenlétet kiépíteni.

Látom, pontosan ismered a statisztikákat és előre tervezel...

Mint mindenhol máshol, egy internetes vállalkozásnál is fontos a tudatosság. Az internet előnye, hogy sok minden nagyon könnyen mérhető, butaság lenne elhanyagolni ezt a lehetőséget. Egyre többen próbálkoznak internetes értékesítéssel, tehát úgy érdemes ezt csinálni, hogy a legjobb legyél, különben jön más, aki teljesen kiszorít a piacról.

Milyen nehézségekkel kellett megküzdened a vállalkozásban?

Minden nap új izgalmakkal és nehézségekkel telik, de egy jó csapattal semmi sem lehetetlen. A gyors növekedés folyamatos változásokkal jár. A kezdeti „garázscégből” komoly szervezőmunkával sikerült olyan szervezetet és folyamatokat kialakítani, amely képes ekkora volumennél is hatékonyan és eredményesen működtetni a céget, és természetesen továbbfejleszteni. Jelenleg öt állandó munkatárs, lelkes diákok és külsős partnerek gondoskodnak az eOptika.hu mindennapjairól .

Mitől lesz valaki jó vállalkozó?

A kitartás, a hit és a lelkesedés a legfontosabb. Ha pedig van egy olyan terület, ami nagyon-nagyon érdekel, és bele is ásod magad, akkor szerintem ezek kombinációjából garantált a siker.

Mit élvez legjobban a vállalkozásában?

Számomra jó érzés olyan szolgáltatást nyújtani, ami minél több ember számára plusz értéket teremt. Olyat, ami könnyebbé és boldogabbá teszi mindennapjainkat, és mindezt az internet segítségével.

https://eoptika.hu/

              

2018.08.16, Csütörtök

Van eladó háza?

AKIKBEN MEGBÍZHATUNK

Prohászka Ottó
Tutti Kft.


Bányai József
Bányai Bútorok Kft.


Würsching Péter
B&V International Kft.


Szabó Éva
EVLA Ltd.


Perger Gabriella
Biohair


Koch Csaba
Hajós-Bajai Borvidék


Miavecz István
Trilak Kft.


Kubínyi Norbert
Millennium cégcsoport


Tóth Péter
Lipóti Pékség


Sánta Sándor
Bonbonetti csoport


Tóth Csilla, Halla László
Biomark Kft.


Gábossy Árpád
Szega Camambert Kft.


Nagy Sándor
G'Foby NetShop Kft.


Perjés Ákos
Haribo Hungária Kft.


Schweickhardt György
Prima Maroni Kft.


Hintalan György 
Ökovital Kft.


Csányi Attila
Bonafarm Zrt.


Losó József
Mirsa Zrt.


Ments András
Kincsem Termék Kereskedőház


Juhász Attila
Laurel cégcsoport


Marosfi Györgyné Lídia
Univer Product Zrt.


Palásti József
Fornetti Kft.


Gazsi Zoltán
esisberg Kft.


Kurucz Péter
Brandbank Hungary Kft.


Ifj. Bárány László
Master Good Kft.


Tóth Béla
Gyermelyi Zrt.


Osztermayer Miklós
ERU Hungária Sajtgyártó Kft.


Magyar József
Hungerti Zrt.


Erdélyi István
Gallicoop Pulykafeldolgozó Zrt.


Ziegler János
Ziegler Kft.


Malgorzata Kolton
Tetra Pak Poland & Danube vállalatcsoport


Wáberer György
Waberer's International Zrt.


Bessenyei István
Laurel cégcsoport


Gajodi Viktor
Geomant Kft.


Török Zsolt
Retz áruházlánc


Mezei Rudolf
Promecom - Medistance


Vértes Tibor
Agárdi Pálinkafőzde


Ambrus Barbara
Csodás Otthon Kft.


Nagy László
Nagy Gépműhely Kft.


Demeter Csaba
Demeter Pincészet Kft.


Adorján Zsolt
Webbiztos Kft.


Kazal Kolos
Varázsbetű Fejlesztő Műhely)


Korompai András
Performar Kft.


Szentkereszti István
SZIKK Kft.


Lengyel Zoltán
Code Systems Kft.


Massányi Kinga
Gombdinasztia


Miskei Ildikó
Soft Consult Kft.


Kocsis L. Erika
Pocifix Kft.


Cserpes István
Cserpes Sajtműhely


Korbán Krisztián
Akadémia Lovasiskola


Juhász Attila
Ipari munkaruha Kft.


Péchy Imre
Baromedical Zrt.


Mestyán András
Hello Oroszország Utazási Iroda


Ittzés Tamás
Bohém Ragtime


Barazsy Ákos
MiniCRM


Kling Péter
Munkavédelem Kft.


Szekeres Juli
Szópóráz Kft.


Harman Tibor
Nyomtass Okosan Ekopont Kft.


Posta Tibor
Sat.hu-Antenna Szakáruház


Tatos Levente
Tatos Szalon


Kosztolányi Ádám
Magánregény Kiadó


Prech Tamás Zsolt
Media-Press '91 Kft.


 

 

 

 

Hajbeültetés

A torok gyógyítója

Vizet digitálisan

Új édesitőszer

AUTÓSTOP? NEM!

Visszafelé pörgő óra?

ELŐKÉSZÜLETBEN

Somlyai Gábor
Humansoft Kft.


Puskás Zsolt
DMSone Zrt.


Erdőssy Imre
Consact Kft.


Madár Zoltán
Grepton Informatikai Zrt.


Marosi György
Multi Informatikai Kft.


Brumbauer József
BPW-Hungária Kft.


Tálos Péter
FIH Europe Kft.


Miklóssy Ferenc
Keviép Hungary Kft.


Borbély Zoltán
Atenor Group Hungary Kft.


Széll Csaba
CE LAND Holding Kft.


Kovács Endre
Arex FM Kft.


Kemenes László
Prologis Park
Budapest-Harbor


Fülöp Zsolt
DELOG Kft.


Takács Zoltán
Főnix-Med Zrt.


Gyenesei István
Hertelendy Kastélyszálló Kft.


 

 

Első a diszkréció

Stílus ami megszólít

Szeletek élvezete

CSOK-CSOK-CSOK-CSOK

Bankárképzés

A fék nem játék!

Opel nyári gumik

Elektromos autó

 

 

ImpresszumAdatvédelmi szabályzatMédiaajánlat

Copyright © 1999-2018 Webmut@tó - Minden jog fenntartva

A Webmut@tó honlapján található szöveges tartalmak a Webmut@tó tulajdonát képezik,
melyek a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 3.0 Unported Licenc
alatt vannak. Másodközlés esetén feltüntetendő forrásoldal: http://www.webmutato.hu