Nyomtatás

A hyperekben árulják prémium termékeiket - merészen


"A mi áruink nem termékek, hanem 

élőlények"

 

10 négyzetméteres üzlettel indult, ma négy üzletet és nagykereskedést is működtet a Szega Camembert Kft. Gábossy Árpád, a cég tulajdonos-ügyvezetője a lassú, de biztos építkezés híve. Üzletei és nagykereskedése a mostanában oly sokat emlegetett specialitásokra épülő értékesítés példája. Gábossy Árpáddal a cég üzletpolitikájáról, illetve jövőbeli tervekről beszélgettünk. 

Annak idején mi késztette arra, hogy elindítsa az üzletét?

Ezelőtt 15 évvel, 1994-ben egyéni vállalkozóként vágtam bele az élelmiszerkereskedelembe, a tanítás mellett kiegészítő jövedelemként. Akkoriban sokat jártam Olaszországban, és nagyon tetszettek az ottani kis sajtboltok, gondoltam, nekünk is valami ilyesmit kellene csinálni. A kezdetekkor az árukészletnek csupán egyharmada származott külföldről, főként francia, olasz, német és svájci sajtokból, a többi pedig hazai termék volt. Nagyjából három év alatt azonban olyannyira megnőtt a kereslet az import termékeink iránt, hogy ez az arány megfordult. A koncepció tehát már az induláskor is a külföldi árukra épült, de néhány év kellett a kapcsolatrendszer kiépítéséhez. Miután „beindult” az üzlet, 1997-ben kft.-vé alakultunk.

Ma milyen az árukészlet összetétele?

A címlistánkon kb. 8000-féle termék szerepel, amelyből több mint 4500-féle folyamatosan meg is található a kínálatunkban. Az elmúlt másfél évtizedben jócskán bővült a forgalmazott termékek köre, a sajtok mellett főtt- és érlelt sonkákat, pékárukat, különböző specialitásokat, pástétomokat, ízesített olívaolajokat, lekvárokat, mustárokat, tengeri ínyencségeket, önteteket, szószokat, szárított és friss tésztákat, különleges eceteket, többféle sót, cukrot, borokat, kávékülönlegességeket is forgalmazunk, köztük egyre több saját márkás terméket is. Emellett igyekszünk a termékek előkészítését, tálalását elősegítő kiegészítő eszközöket is a választékban tartani. Idén tovább bővítjük a portfóliót fagyasztott termékekkel, húsvétra már jégkrémeket is vásárolhatnak nálunk az érdeklődők.

Milyen szempontok szerint kerülnek be a portfólióba a termékek?


Minden termékkörből igyekszünk egy-egy országra jellemző specialitásokat, ínyencségeket beszerezni. Annak idején azért kezdtem el éppen a sajtokkal foglalkozni, mert általuk jobban megismerhető egy-egy nemzet múltja, szokásai. A Budagyöngye Bevásárlóközpontban lévő üzletünkben például valamennyi sajtféleségünket bekódoltuk, a vásárlók ennek segítségével egy kijelzőn olvashatják el a hozzájuk kapcsolódó legfontosabb adatokat, azok eredetéről, technológiájáról, összetételéről stb. A „csak tiszta forrásból” alapelvet igyekszünk érvényesíteni az egyéb termékkategóriáknál is. A különleges prémium termékek mellett az egyes szegmensekben alacsonyabb árkategóriás termékeket is kínálunk, így mind minőségben, mind árban ki tudjuk elégíteni a különböző vevői igényeket. Növekedésünket is elsősorban ennek köszönhetjük, szinte valamennyi hipermarketnek és láncnak szállítunk.

Mi a tapasztalata, a hiperekben milyen a kereslet a prémium termékek iránt?


Tévesnek tartom azt az elgondolást, hogy a hiperekben nem lehet prémium termékeket eladni. Mi számos partnerrel dolgozunk, és ott, ahol folyamatosan kint tartják a prémium termékeket, ha odafigyelnek a készletekre, akkor hosszú, kitartó munkával itt is fel lehet építeni a prémium kategóriát. Nagyon jó forgalmat lehet elérni például ebben az értékesítési csatornában a pástétom különlegességekkel, különböző ízesítésű olajbogyókkal, olívaolajokkal stb.

Jelenleg milyen struktúrában értékesítenek?

Az első üzletemet a Budagyöngyében nyitottam, mára ez a bolt lett a „mintatermünk”, ahol a kiskereskedés mellett éttermet is működtetünk. Ezen kívül a Fény utcai piacon, a Rózsakertben és Diósdon is van egy-egy boltunk. Ez utóbbi helyszínen alakítottuk ki 2004-ben az 1000 négyzetméteres raktárbázisunkat és hűtőházunkat, ahonnan saját disztribúcióval oldjuk meg a rendelések kiszolgálását az ország bármely területére, heti gyakorisággal.

Tavaly mekkora forgalmat értek el, és mire számítanak az idén?


A múlt évben közel 840 millió forintos forgalmat értünk el, az idén az egymilliárd forint a cél. Ennek kb. 10 százaléka származik az üzleteinkből. A növekedést elsősorban két új üzlet nyitásával, illetve számunkra viszonylag új értékesítési csatornák ellátásával – kis önálló üzletek, éttermek, szállodák, szupermarketek – kívánjuk elérni. Terveink között szerepel továbbá nagykereskedésünk tevékenységét kiterjeszteni Magyarországon kívüli piacokra is.

A mostani gazdasági helyzet hogyan érinti önöket, akik elsősorban a prémium árkategóriákban vannak jelen?

Nem tartok attól, hogy túlságosan visszaesik a prémium termékeink iránti kereslet, legalább is az elmúlt néhány hónap forgalma ezt bizonyítja. Ugyanakkor, mint mondtam, alacsonyabb árkategóriában is jelen vagyunk, tehát a kereslet visszaesése szerintem ezért sem fenyeget. A mostani helyzetben inkább arra kell ügyelni, nehogy túlpörgesse az ember az üzletet. Jelenleg mintegy 75 beszállítóval dolgozunk, ha esetleg fizetésképtelenség miatt felgyülemlik a kintlévőség, az felboríthatja az egyensúlyt. Ezért csak olyan növekedést szeretnék elérni, ahol még kiegyensúlyozhatók az ilyen problémák.

Az elmúlt 15 év tapasztalatai alapján elsősorban minek tulajdonítja a stabil növekedést?

A legfontosabb, hogy szeretni, és ismerni kell a termékeinket. A mi áruink nem is termékek, élőlények. Nem elég berakni a pultba, ismerni kell őket, foglalkozni kell velük. Nem véletlenül vagyunk itt minden nap már fél hatkor, hogy nyitásra minden a legnagyobb rendben várja a vevőket, a lehető legesztétikusabban tudjuk bemutatni a termékeinket. Úgy gondolom, ez fontos ahhoz, hogy elnyerjük partnereink és vevőink bizalmát. Ha ez sikerül, akkor hosszú távra is nyugodtan tervezhetünk.

http://www.szegacam.hu

              

2018.08.16, Csütörtök

Van eladó háza?

AKIKBEN MEGBÍZHATUNK

Prohászka Ottó
Tutti Kft.


Bányai József
Bányai Bútorok Kft.


Würsching Péter
B&V International Kft.


Szabó Éva
EVLA Ltd.


Perger Gabriella
Biohair


Koch Csaba
Hajós-Bajai Borvidék


Miavecz István
Trilak Kft.


Kubínyi Norbert
Millennium cégcsoport


Tóth Péter
Lipóti Pékség


Sánta Sándor
Bonbonetti csoport


Tóth Csilla, Halla László
Biomark Kft.


Gábossy Árpád
Szega Camambert Kft.


Nagy Sándor
G'Foby NetShop Kft.


Perjés Ákos
Haribo Hungária Kft.


Schweickhardt György
Prima Maroni Kft.


Hintalan György 
Ökovital Kft.


Csányi Attila
Bonafarm Zrt.


Losó József
Mirsa Zrt.


Ments András
Kincsem Termék Kereskedőház


Juhász Attila
Laurel cégcsoport


Marosfi Györgyné Lídia
Univer Product Zrt.


Palásti József
Fornetti Kft.


Gazsi Zoltán
esisberg Kft.


Kurucz Péter
Brandbank Hungary Kft.


Ifj. Bárány László
Master Good Kft.


Tóth Béla
Gyermelyi Zrt.


Osztermayer Miklós
ERU Hungária Sajtgyártó Kft.


Magyar József
Hungerti Zrt.


Erdélyi István
Gallicoop Pulykafeldolgozó Zrt.


Ziegler János
Ziegler Kft.


Malgorzata Kolton
Tetra Pak Poland & Danube vállalatcsoport


Wáberer György
Waberer's International Zrt.


Bessenyei István
Laurel cégcsoport


Gajodi Viktor
Geomant Kft.


Török Zsolt
Retz áruházlánc


Mezei Rudolf
Promecom - Medistance


Vértes Tibor
Agárdi Pálinkafőzde


Ambrus Barbara
Csodás Otthon Kft.


Nagy László
Nagy Gépműhely Kft.


Demeter Csaba
Demeter Pincészet Kft.


Adorján Zsolt
Webbiztos Kft.


Kazal Kolos
Varázsbetű Fejlesztő Műhely)


Korompai András
Performar Kft.


Szentkereszti István
SZIKK Kft.


Lengyel Zoltán
Code Systems Kft.


Massányi Kinga
Gombdinasztia


Miskei Ildikó
Soft Consult Kft.


Kocsis L. Erika
Pocifix Kft.


Cserpes István
Cserpes Sajtműhely


Korbán Krisztián
Akadémia Lovasiskola


Juhász Attila
Ipari munkaruha Kft.


Péchy Imre
Baromedical Zrt.


Mestyán András
Hello Oroszország Utazási Iroda


Ittzés Tamás
Bohém Ragtime


Barazsy Ákos
MiniCRM


Kling Péter
Munkavédelem Kft.


Szekeres Juli
Szópóráz Kft.


Harman Tibor
Nyomtass Okosan Ekopont Kft.


Posta Tibor
Sat.hu-Antenna Szakáruház


Tatos Levente
Tatos Szalon


Kosztolányi Ádám
Magánregény Kiadó


Prech Tamás Zsolt
Media-Press '91 Kft.


 

 

 

 

Hajbeültetés

A torok gyógyítója

Vizet digitálisan

Új édesitőszer

AUTÓSTOP? NEM!

Visszafelé pörgő óra?

ELŐKÉSZÜLETBEN

Somlyai Gábor
Humansoft Kft.


Puskás Zsolt
DMSone Zrt.


Erdőssy Imre
Consact Kft.


Madár Zoltán
Grepton Informatikai Zrt.


Marosi György
Multi Informatikai Kft.


Brumbauer József
BPW-Hungária Kft.


Tálos Péter
FIH Europe Kft.


Miklóssy Ferenc
Keviép Hungary Kft.


Borbély Zoltán
Atenor Group Hungary Kft.


Széll Csaba
CE LAND Holding Kft.


Kovács Endre
Arex FM Kft.


Kemenes László
Prologis Park
Budapest-Harbor


Fülöp Zsolt
DELOG Kft.


Takács Zoltán
Főnix-Med Zrt.


Gyenesei István
Hertelendy Kastélyszálló Kft.


 

 

Első a diszkréció

Stílus ami megszólít

Szeletek élvezete

CSOK-CSOK-CSOK-CSOK

Bankárképzés

A fék nem játék!

Opel nyári gumik

Elektromos autó

 

 

ImpresszumAdatvédelmi szabályzatMédiaajánlat

Copyright © 1999-2018 Webmut@tó - Minden jog fenntartva

A Webmut@tó honlapján található szöveges tartalmak a Webmut@tó tulajdonát képezik,
melyek a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 3.0 Unported Licenc
alatt vannak. Másodközlés esetén feltüntetendő forrásoldal: http://www.webmutato.hu