Nyomtatás

A széles sáv indította be az online vásárlást


A vevők alakították ki az online áruházat


Nagy Sándor
a G’Roby ügyvezető igazgatója az 1992-es indulásakor boltvezetőként csatlakozott a csapathoz. Ezt követően – ugyancsak a cég berkein belül – informatikai területen folytatta pályafutását. Irányítása alatt 1999-ben indult el az online áruház, illetve hozzá kapcsolódóan a G’Roby NetShop Kft., amelynek 2006-tól ügyvezető igazgatója. Emellett a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Egyesület elnökségi tagja, 2008 decembere óta alelnöke.

Mi motiválta a céget az online kereskedés elindítására? Miért tartották fontosnak a bevezetését?

A G’Robyra mindig is jellemző volt az innováció, az internetes áruházunk megnyitása is részben ennek köszönhető, amit ugyanakkor még a NetShopon keresztül lebonyolított forgalom az indulás óta gyakorlatilag folyamatosan növekszik. A működtetés 3 év után, 2002-ben vált gazdaságossá, jelenleg a G’Roby teljes árbevételének mintegy 20 százaléka itt realizálódik. A kereskedői oldalról nézve  az online kereskedelem komoly beruházást jelent, ugyanakkor új lehetőséget is, amellyel 1991 óta működő szupermarketláncunkból származó forgalmunkat tovább növeljük.

A 90’-es évek végén kezdtek el gomba módra szaporodni a multinacionális hipermarketek, melyek érezhető hatást gyakoroltak forgalmunkra. Úgy gondoltuk, hogy piaci részesedésünk megőrzése, illetve növelése érdekében olyan területen kell vásárlási lehetőséget biztosítani, ahol az akkoriban megjelenő nagyok még nem tudták kiszolgálni a vásárlókat. Ezzel párhuzamosan pedig kezdett elterjedni az otthoni internetezésben a széles sávú hozzáférés, így kézenfekvő volt, hogy az online vásárlás lehetőségét beépítsük az üzleti stratégiánkba.

Melyek az online kereskedelem előnyei, hátrányai a „hagyományos” kereskedelemmel összehasonlítva?


A hagyományos kereskedelem esetében „csak” fel kell tölteni a polcokat, itt azonban napi több száz megrendelő egyedi igényei alapján kell összeállítani, és a megadott címre el is juttatni a kívánt termékeket. Ehhez nagyon jól működő logisztikai háttérre van szükség. A G’Roby NetShopban közel 60 fős csapat dolgozik azon, hogy az áruház felé érkező igényeket maradéktalanul kielégítse, s így számukra a hagyományos kereskedelemmel szemben egy kedvezőbb, kényelmesebb alternatívát biztosítson. A kereskedői oldalról nézve tehát az online kereskedelem komoly beruházást jelent, ugyanakkor új lehetőséget is, amellyel 1991 óta működő szupermarketláncunkból származó forgalmunkat tovább növeljük.

A G’roby NetShop weboldalán az szerepel, hogy a „vevők alakították ki” az online áruházat. Ez pontosan mit fed?

A kezdeti időszakban félévente, az utóbbi 3 évben már „csak” évente kiküldünk egy kérdőívet, amelyben vásárlóinkat gyakorlatilag arról kérdezzük, hogy mi az, amin változtatni szeretnének, milyen új funkciókat tudnának elképzelni. A kérdőívben nem csak zárt kérdések formájában keressük a választ, lehetőséget biztosítunk a vélemény hosszabb kifejtésére. Ezt követően rendszeresen leülünk a bolt fejlesztőivel, s a vevők igényei alapján bővítjük a NetShop keretrendszert.

Hogyan történik a vevők kiszolgálása a megrendelés fogadásától az áru eljuttatásáig?

Amikor elindítottuk ezt a vállalkozást, tulajdonképpen egy már működő szolgáltatásra, a telefonos rendelésre és házhoz szállításra „építettük rá” az új lehetőséget. Ennek köszönhetően tulajdonképpen „csak” az online rendelési felületet kellett kidolgozni. A megrendelés maga jellemzően úgy történik, mint más online shopokban: a vásárló kiválasztja a kívánt árukat, majd a kosárba helyezi. Egyedülálló ugyanakkor az a fejlesztés, amelyet a rendelés feladásánál használunk. A vevő ugyanis nem csak kiszállítási napokat, de azon belül időszakot is meg tud határozni. A háttérben egy online kapacitáskezelő szoftver fut, így eleve csak olyan időszakokat ajánlunk fel, amire biztosan vállalni tudjuk a szállítást. A teljesítési arány így 100 százalékos.

Kik veszik igénybe az online szolgáltatást? Hogyan változtak az online vásárlási szokások az elmúlt években?

A vállalatok, illetve a magánszemélyek aránya 50-50 százalék, ennek függvényében jellemzően mást-mást tartalmaz a termékkosár. A céges megrendelők leginkább a reprezentációhoz, illetve az irodai munkához kötődő termékeket rendelik meg tőlünk. A magánszemélyeknél nincs ilyen jellegzetesség, miközben a vevőkör rendkívül színes. Nagyon sok idős, nyugdíjas rendel. Érdekes még a férfiak és nők aránya; korábban a vásárlóink 60 százaléka férfi volt, az elmúlt 4-5 évben azonban megfordult ez az arány.

Milyen kapcsolatban van egymással az online, illetve a „hagyományos” kereskedelem a G’Robyn belül? Erősítik vagy esetleg gyengítik egymást?

Alapvetően erősítik, hiszen például a hagyományos üzletben tapasztaltak segítik az online kínálat áruválasztékának meghatározását, illetve módosítását.

Hogyan vezették be, illetve reklámozták/reklámozzák az online szolgáltatásukat?

Az online bolt indulásakor gyakorlatilag az üzleteinkben található pénztárak mögé helyeztünk egy felhívó szöveget, ezt követően pedig néhány nagy példányszámú nyomtatott lapban hirdettünk. Mivel akkoriban még újdonságnak számított az online értékesítés, hamar híre ment, így elég sokan elkezdték használni a szolgáltatást. Nagyon fontos volt, hogy minden vevő kedvező tapasztalatot szerezzen, s így azóta tulajdonképpen a marketing eszköztárunk egyetlen eleme a szájhagyomány, az elégedett vevők hozzák be az újabb kuncsaftokat. Nemrégiben ugyanakkor egy új promócióba kezdtünk. A Depo.hu online piactérrel kötött együttműködési megállapodás értelmében a G’Roby kínálata a Depo.hu-n keresztül is elérhető. Ezt egy pilotprojektként kezeljük, s abban bízunk, hogy így még több potenciális vásárlóhoz tudunk majd eljutni.

Hogyan kezelik az esetleges vásárlói panaszokat? Milyen arányban fordulnak elő panaszok?

Éppen most fut egy vásárlói elégedettséget mérő kutatásunk, s az eddigi eredmények alapján mondhatom, hogy az elégedett ügyfeleink aránya kb. 98 százalékos. A 2 százalék sem jellemzően vásárlói panasz, hiszen minden problémát le tudunk kezelni az ügyfélszolgálat segítségével. Mivel a kiszállításnál is saját embereink vannak jelen, ezért már ott tudjuk kezelni az esetlegesen felmerülő problémákat.

Érezhető-e a válság hatása az online kereskedelemre?


Az előző évekhez képest némi megtorpanást éreztünk októberben, de azóta minden a megszokott tendencia szerint zajlik. A G’Roby online shopban folytatott vásárlás amúgy is racionálisabb, nincsenek olyan befolyásoló tényezők, amik „felesleges vásárlásra” késztetnék az ügyfeleinket.

Merre halad az online kereskedelem Magyarországon, illetve nemzetközi szinten? Milyen irányban kívánják fejleszteni az online szolgáltatásukat?

Úgy látjuk, hogy érdemes volt az online kereskedelembe fektetni, hiszen az internet penetráció növekedésével egyre többen próbálják ki ezt az új, számukra sok időt és fáradságot megspóroló lehetőséget. Terveink közt szerepel még a regionális terjeszkedés, hiszen a szolgáltatás jelenleg csak Budapesten érhető el, a bolt amúgy 2008 májusában esett át egy funkcionális fejlesztésen, így ott nem tervezünk a közeljövőben további bővítést.

Ami a tendenciákat illeti, minden cég érzi, hogy az online felé nyitni kell, s ez valószínűleg hat majd a forgalmazók és a gyártók közötti relációra is, hiszen kellően nagy gyártási szám mellett már a gyártónak is megéri az online kereskedelem bevezetésén gondolkodnia. Ezen kívül valószínűleg egyre több szakáruház jelenik meg az internetet, hiszen itt – ahol minden egy kattintásra van – nincs értelme „plázásítani” a kínálatot.

A magyar vásárlók amúgy egyre tudatosabbak, s nem pusztán az ár, hanem a kiszolgálás minősége tekintetében is. Ez a kevés tőkéből felépített és üzemeltetett „fapados” online boltok helyett a professzionális megoldások irányába tolja majd el a kereskedői kínálatot.

https://www.groby.hu/

              

2018.08.16, Csütörtök

Van eladó háza?

AKIKBEN MEGBÍZHATUNK

Prohászka Ottó
Tutti Kft.


Bányai József
Bányai Bútorok Kft.


Würsching Péter
B&V International Kft.


Szabó Éva
EVLA Ltd.


Perger Gabriella
Biohair


Koch Csaba
Hajós-Bajai Borvidék


Miavecz István
Trilak Kft.


Kubínyi Norbert
Millennium cégcsoport


Tóth Péter
Lipóti Pékség


Sánta Sándor
Bonbonetti csoport


Tóth Csilla, Halla László
Biomark Kft.


Gábossy Árpád
Szega Camambert Kft.


Nagy Sándor
G'Foby NetShop Kft.


Perjés Ákos
Haribo Hungária Kft.


Schweickhardt György
Prima Maroni Kft.


Hintalan György 
Ökovital Kft.


Csányi Attila
Bonafarm Zrt.


Losó József
Mirsa Zrt.


Ments András
Kincsem Termék Kereskedőház


Juhász Attila
Laurel cégcsoport


Marosfi Györgyné Lídia
Univer Product Zrt.


Palásti József
Fornetti Kft.


Gazsi Zoltán
esisberg Kft.


Kurucz Péter
Brandbank Hungary Kft.


Ifj. Bárány László
Master Good Kft.


Tóth Béla
Gyermelyi Zrt.


Osztermayer Miklós
ERU Hungária Sajtgyártó Kft.


Magyar József
Hungerti Zrt.


Erdélyi István
Gallicoop Pulykafeldolgozó Zrt.


Ziegler János
Ziegler Kft.


Malgorzata Kolton
Tetra Pak Poland & Danube vállalatcsoport


Wáberer György
Waberer's International Zrt.


Bessenyei István
Laurel cégcsoport


Gajodi Viktor
Geomant Kft.


Török Zsolt
Retz áruházlánc


Mezei Rudolf
Promecom - Medistance


Vértes Tibor
Agárdi Pálinkafőzde


Ambrus Barbara
Csodás Otthon Kft.


Nagy László
Nagy Gépműhely Kft.


Demeter Csaba
Demeter Pincészet Kft.


Adorján Zsolt
Webbiztos Kft.


Kazal Kolos
Varázsbetű Fejlesztő Műhely)


Korompai András
Performar Kft.


Szentkereszti István
SZIKK Kft.


Lengyel Zoltán
Code Systems Kft.


Massányi Kinga
Gombdinasztia


Miskei Ildikó
Soft Consult Kft.


Kocsis L. Erika
Pocifix Kft.


Cserpes István
Cserpes Sajtműhely


Korbán Krisztián
Akadémia Lovasiskola


Juhász Attila
Ipari munkaruha Kft.


Péchy Imre
Baromedical Zrt.


Mestyán András
Hello Oroszország Utazási Iroda


Ittzés Tamás
Bohém Ragtime


Barazsy Ákos
MiniCRM


Kling Péter
Munkavédelem Kft.


Szekeres Juli
Szópóráz Kft.


Harman Tibor
Nyomtass Okosan Ekopont Kft.


Posta Tibor
Sat.hu-Antenna Szakáruház


Tatos Levente
Tatos Szalon


Kosztolányi Ádám
Magánregény Kiadó


Prech Tamás Zsolt
Media-Press '91 Kft.


 

 

 

 

Hajbeültetés

A torok gyógyítója

Vizet digitálisan

Új édesitőszer

AUTÓSTOP? NEM!

Visszafelé pörgő óra?

ELŐKÉSZÜLETBEN

Somlyai Gábor
Humansoft Kft.


Puskás Zsolt
DMSone Zrt.


Erdőssy Imre
Consact Kft.


Madár Zoltán
Grepton Informatikai Zrt.


Marosi György
Multi Informatikai Kft.


Brumbauer József
BPW-Hungária Kft.


Tálos Péter
FIH Europe Kft.


Miklóssy Ferenc
Keviép Hungary Kft.


Borbély Zoltán
Atenor Group Hungary Kft.


Széll Csaba
CE LAND Holding Kft.


Kovács Endre
Arex FM Kft.


Kemenes László
Prologis Park
Budapest-Harbor


Fülöp Zsolt
DELOG Kft.


Takács Zoltán
Főnix-Med Zrt.


Gyenesei István
Hertelendy Kastélyszálló Kft.


 

 

Első a diszkréció

Stílus ami megszólít

Szeletek élvezete

CSOK-CSOK-CSOK-CSOK

Bankárképzés

A fék nem játék!

Opel nyári gumik

Elektromos autó

 

 

ImpresszumAdatvédelmi szabályzatMédiaajánlat

Copyright © 1999-2018 Webmut@tó - Minden jog fenntartva

A Webmut@tó honlapján található szöveges tartalmak a Webmut@tó tulajdonát képezik,
melyek a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 3.0 Unported Licenc
alatt vannak. Másodközlés esetén feltüntetendő forrásoldal: http://www.webmutato.hu