Nyomtatás

Biztos védelem a biztosítók ellen


Ugye nem akar egymillió forintos

vesszőhibát?

Akinek volt már biztosítási ügye, annak biztosan megfordult már a fejében, milyen jó lenne, ha volna valaki, aki a biztosítókkal szemben is be tudna biztosítani minket! Pontosan ezt a hivatást választotta magának Adorján Zsolt Webbiztos, aki több évtizedes értékes biztosítási tapasztalatszerzés után állt át a másik oldalra, hogy végre legyen valaki, aki az ügyfelek érdekeit is képviseli. Kekeckedő biztosítóknál gyakran már nevének említése elég ahhoz, hogy meghunyászkodjanak.

Biztos, aki biztos...


- Biztos úr kérem, merre van a nagypiac? - kérdezték gyerekkoromban a kofák a sarkon posztoló rendőrt. Eltelik néhány évtized és újabb biztos úr került a látómezőmbe. Miért ragaszkodik hozzá, hogy Önt is így szólítsák?

- Ha már a rendőrös hasonlatot hozta elő: úgy érzem, hogy kell végre valaki, aki a - meglehetősen zilált, hektikus, problémákkal teli - biztosítási piacon megmutatja a helyes irányokat, és tesz azért, hogy a dolgok rendben menjenek, a helyükre kerüljenek. Én ezt a küldetést felvállaltam, és biztos vagyok benne, hogy érdemi eredményeket fogok elérni. Számomra fontos, hogy a Webbiztos név megragadjon a köztudatban.

Azon túlmenően, hogy az újonnan indított online üzletágamat közismertté tegyem, az is számít, hogy az ügyfeleim valóban biztonságban érezzék magukat - vagyis valóban biztos legyen, hogyha valami nagy baj éri őket, akkor ténylegesen is számíthatnak az érdemi segítségre. Ehhez pedig nem csak egy igazán jó biztosítási szerződésre van szükségük, hanem szakértői segítségre is, amit eddig nem kaphattak meg.

25 éves szakmai tapasztalatom alapján pedig biztos vagyok benne, hogy amit én tudok, az valóban értékes, mert egy igazán jó kárszakértő nem csak a biztosításokhoz ért - vallja a Webbiztos. Hanem a karosszéria-lakatossághoz, az autóversenyzéshez, az elsősegélynyújtáshoz is. De ha a nemzetközi hírű szalámigyár titkos technológiáját kell megismerni, akkor ahhoz, ha egy hőerőmű biztonsági rendszere a téma, akkor ahhoz kell érteni. Sőt, a mellékutcában dolgozó suszter problémájával is tudni kell azonosulni, mert ilyenek is vannak még.


Ha biztosítást kötsz: légy résen!
 

- Önt kerítették már a karmukba többé-kevésbé szélhámos biztosítók?

- Engem természetesen nem. Főleg, mert én nem csak tanítom, hanem alkalmazom is azt a gondolatot, hogy a jó kárrendezés csak jó szerződés alapján lehetséges. Mások viszont szinte naponta megkeresnek engem ilyen - néha egészen horrorisztikus - történetekkel. Természetesen segítek nekik, sokszor sikerrel is, de hogy egy orvosi példát mondjak, sokkal jobb a megelőzés, mint hónapokkal-évekkel később egy súlyos műtét. Mára már minden biztosítós trükköt ismerek - még azt is, amit a jelenleg a biztosítóknál dolgozó kollégák még hírből sem - és ezeket alkalmazom is, csak most már a biztosítók ellen, az ügyfeleim érdekében.

- Mit gondol, a biztosító piac hány százalékától kell az átlagembernek tartania és gyanakvással szemlélnie?

- Erre többféle szempont alapján többféle százalékértéket is mondhatnék, de mindannyian jobban járunk, ha azt mondom, hogy a gyanakvás, az odafigyelés, a hozzáértő szakember meghallgatása 100 %-ban szükséges. Hogy mennyire nem szélsőséges ez a véleményem: látott már valaki olyan biztosítási szabályzatot, feltételrendszert, amely egy átlagember számára érthető és világos? Én még nem találkoztam ilyennel, de ha valaki tud ilyet, kérem, értesítsen - magas jutalom jár érte... ;-)

- Első pillantásra sejti, ha valami nem stimmel egy biztosítással? Önnek van valami beépített hazugságvizsgáló készüléke, vagy csak jó emberismerő?

- Kifejlesztettem magamban azt a képességet, hogyha egy mondjuk 60 oldalas száraz szakszövegben akár csak egy hiba, vagy logikai bukfenc van, akkor én azt megtalálom. No mármost nem egy hiba szokott bennük lenni, még oldalanként sem... Előfordult már, hogy egy biztosítási szabályzatban egyetlen, rossz helyen levő vessző (!) több millió forintot jelentett az ügyfelemnek.


A röntgenszem nem hivatali ártalom

- Az ismerőseit, barátait nem zavarják az Ön röntgenszemei?

- A magánéletben persze sokkal kevésbé koncentrálok ilyesmikre, de ha valamit mégis észreveszek, akkor azt szóvá is teszem. Az emberek erre háromféleképpen reagálnak: - az első csoport ezt jól tűri, elfogadja, ők a barátaim; - a második csoport kimondottan igényli ezt tőlem, ők a legjobb ügyfeleim; - a harmadik csoport (és ez a nagy többség) pedig mindebből csak a kekeckedést, beszólást látja - ők sem a barátaim, sem az ügyfeleim nem lesznek soha. Mindezzel pedig tökéletesen meg vagyok elégedve. ;-)

- Ön csak a biztosítások hibáit látja, vagy vannak olyanok is, amelyeket jó szívvel ajánlani tud?

- Természetesen egy adott élethelyzetekben egy jó biztosítás nagyon nagy segítséget jelenthet, és így ajánlom is. Tökéletes biztosítás persze nincs (és ha lenne, akkor megfizethetetlenül drága lenne), de a választékból az adott ügyfélnek az adott helyzetre legjobbat megtalálni szép és érdekes feladat. Más lakásbiztosítás kell a budapesti panelre, mint a vidéki családi házra, más utasbiztosítás kell az adriai vitorlástúrára, mint az amerikai üzleti körútra. A lényeg annyi, hogy el kell szakadni a "legyen olcsóbb" típusú gondolkodásmódtól - először nézzük meg, hogy mire kell, és arra mennyire jó, utána pedig szintén ne az árat, hanem az ár-érték viszonyt nézzük.

- Mi a tapasztalata: az emberek hány százaléka olvassa el a szabályzatot? És hány százalék érti meg?

- Előfordul, hogy valaki nem szakmabeliként elolvassa a szabályzatot, de ez persze nagyon ritka. Természetesen ilyenkor rengeteg kérdést tesz fel nekem, ami azt jelzi, hogy még aki figyelmesen el is olvassa, az sem ért meg mindent. Ilyenkor szokott az történni, hogy megválaszolom a feltett kérdéseit, majd megválaszolom azokat a kérdéseit is, amiket fel sem tett. Ez utóbbi is az egyik specialitásom.

Ennél azonban sokkal súlyosabb eset az, amikor a biztosítókban, felelős beosztásban dolgozó kollégák a saját maguk által írt szabályzatot sem értik. Ez engem szakemberként roppantul zavar - szolgáltatóként viszont sokszor előnyös lehet...


Nem baj, ha az ember megosztó


- Kell-e inkognitóban dolgoznia az esetleges fenyegetések miatt?

- Azt, hogy például egy zűrös kárügyben mikor, és milyen mértékben forduljon elő a nevem, az adott ügy, és az adott biztosító határozza meg. Nem akarok se bujkálni, se a vízcsapból folyni - az egyetlen szempont az, hogy az ügyfelemnek végülis hogy előnyösebb. A fenyegetésekre, vagy a sanda célzásokra pedig csak egy széles mosoly a válaszom. ;-)

- Mindig megpróbált mindenkinek megfelelni vagy soha senkinek?

- Csak azoknak akarok megfelelni, akiket valamiért tisztelek, a többiek véleménye nem befolyásol. Emiatt sokan gondolnak összeférhetetlennek, cinikusnak, gunyorosnak, és nekik a saját szempontjukból igazuk is van. Más emberek meg jóindulatúnak, segítőkésznek és nem utolsósorban segítőképesnek tartanak - ők a barátaim és az ügyfeleim, ez pedig nekik is, és nekem is jó.

- Mennyire büszke arra ha utálják?

- Két dolgot gyűlölök igazán: az ostobaságot és az aljasságot. Nyilván nem akarok hosszabban belemenni, de mindkettő (akár külön-külön, akár együtt) gyakran előfordul, a biztosítóknál is. No mármost az ostoba és/vagy aljas emberek utáljanak is (adok rá nekik bőven okot), mert az lenne a rossz, ha szeretnének. De ez még mindig csak az emocionális megközelítés volt. A praktikus szempont viszont az, hogy lehetőleg ezek az emberek "féljenek" tőlem - vagyis ha megtudják, hogy az ügyfél mögött én állok, akkor lehetőleg ne is kezdjenek el próbálkozni, mert tudják, hogy a végén úgyis rosszul járnak.
 

Rablóból pandúr? Vagy fordítva?
 

- Ön egy nagy és neves biztosító igazgatói székéből állt fel 10 éve, és elhatározta, hogy független biztosítási szakértő lesz. Miért döntött úgy, hogy átáll a másik oldalra?

- Két meghatározó pillanat volt, ami végül is ezt kiváltotta belőlem. Az egyik az volt, amikor egy kétnapos oktatás estéjén a félrészeg gépjármű-kárszakértők teli szájjal harsogták, hogy ők még SOHA nem alkalmaztak totálkár számításnál a pozitív x-tényezőt (ez azt fejezné ki, hogy a képlet alapján megállapított érték és a valóságos érték mennyiben tér el egymástól, pl. az átlagosnál jobb állapotú autó, vagy a piacon az átlagosnál jobban keresett típus esetén).

A másik az volt, amikor rájöttem, hogy egy magas vezető beosztású kollégám a munkaidejében "csaló-leleplező" programot fejleszt, mondván, hogy mindenki, aki kárt jelent, potenciális csaló. Innentől már hamar megszületett a gondolat, hogy ebben én nem akarok részt venni, ehhez én nem adom tovább a nevemet... -

A Webbiztos szerint az a legnagyobb baj, hogy nincs annyi jó szakember, ahány biztosító, és ahány felelős döntéshozói pozíció van. A másik probléma pedig az, hogy a biztosítók is csak  munkadarabnak tekintik az ügyfeleiket, akiknek el kell adni a biztosításokat, nem érdekli őket, hogy az ügyfélnek valójában mi lenne a jó.

A leggyakoribb problémás eset, amikor egy  jogos kártérítési igényt nem fizetnek ki, gyakran ok nélkül. De olyan is előfordul, hogy rengeteg munkát jelent egy olyan biztosítás, vagy biztosítási csomag összeállítása, ami ugyan eltér a standard megoldásoktól, de az ügyfélnek mégis pont olyanra van szüksége.

Állandó gondot jelentenek a trehány adminisztráció, vagy a biztosítók informatikai rendszereinek elképesztő hibái is. Sokan nem tudják például, hogy ha a biztosító nem küldi ki a csekket, és ezért elmaradt az esedékes díjfizetés, azért bizony a magyar jog szerint nem a biztosító, hanem az ügyfél a hibás. Adorján Zsolt most fejleszti azt a rendszert, ami megkíméli ügyfeleit az ilyen helyzetektől.


Varázsszó a biztosítóknál
 

- Igaz, hogy az Ön nevének kiejtése gyors elintézést biztosít a biztosítóknál?

- Még nem mindig. ;-) De természetesen fordult már elő ilyen eset.

Ahogy viszont a kekeckedő rendőr is rögtön másképp áll hozzá az igazoltatáshoz, ha a szélvédőn meglátja egy neves jogvédelmi biztosító matricáját, úgy előbb-utóbb annak is látványos hatása lesz, ha egy biztosítós ügyintéző meglátja az ügyfelemnél a Webbiztos pajzsát. -
Adorján Zsolt azt reméli, a rendszer, amin dolgozik, 2-3 év múlva komoly nyereséget, és elégedett ügyfelek százait fogja eredményezni.

- Hogyan és milyen ügyekben lehet Önt megkeresni és mennyibe kerül a segítsége?

- Bárkinek bármilyen problémája van a biztosítójával, megkereshet (de azért továbbra is hangsúlyozom, hogy még jobb még a problémák előtt konzultálni). A szakértői napidíjam "kicsit drága, de megéri, mert olcsó... és biztosan olcsóbb, mint a nélkülük elbukható veszteség" (az idézet forrása: Haraszti Mihály franchise-szakértő) - szóval 32.000 Ft/nap-tól, + költségek, vagy ügytől függően 10-50% közötti sikerdíj. Igen, tudom, első olvasatra ez is sok, de ha fordítva szemléljük, akkor az ügyfelem 50-90%-ot megkap, a szinte biztos 0% helyett. Ehhez képest a portálommal együtt induló előfizetéses rendszerem (a WIP-tagság) ennél jóval kedvezőbb, és messze nem csak az ár tekintetében.

A Webbiztos munkája nem nagyon látványos, sok figyelmes olvasásból, információ rendszerezésből áll, a végeredménye pedig egy pár oldalas szakértői anyag. Ez azonban igazán akkor kezd el élni, amikor valaki bele akar kötni, mert akkor kiderül, hogy minden egyes mondatnak, sőt szónak különös jelentősége lehet. Erre sok példa található a Facebook-on:
https://www.facebook.com/webbiztos

 

Kilóg a sorból

A tökéletes antisznob, aki kilóg minden sorból - jellemzi magát Zsolt. Nem követ semmilyen divatot, semmilyen trendet (persze a munkában sem, sokszor ezért tud jobb lenni másoknál). Ritkán látni öltönyben, nemhogy Rolexet vagy Cartier-t, de semmilyen órát nem hord, nem terpeszkedik előkelő irodaház hatalmas íróasztala mögött. Van viszont öt autója, de a legfiatalabb is 24 éves. Viszont van közte full extrás lakóbusz is.

 Ajándék:

Ajándék

A Webbiztos portálján az első 222 regisztráló ingyen fogja megkapni Adorján Zsolt "GFB-törvény - magyarról magyarra fordítva" című, amúgy 6000 Ft értékű és névre szóló e-book-ját, ami minden autótulajdonosnak meglepően hasznos lesz.

 

Garancia:

Zsolt szakértői munkáira 100%-os pénzvisszafizetési garanciát vállal, de eddig még soha nem volt rá szükség. A sikerdíjas megállapodások esetében csak akkor keres, ha az ügyfél valóban megkapta a pénzét. A VIP-szolgáltatásnál is 100%-os pénzvisszafizetési garancia van, ott azonban - tekintve, hogy az egész éves, vagy többéves szolgáltatás során az időszak legelején történnek a legnagyobb dolgok - ennek viszonylag rövidebb, két hónapos határideje van.


www.webbiztos.hu


              

2018.01.18, Csütörtök

Van eladó háza?

AKIKBEN MEGBÍZHATUNK

Prohászka Ottó
Tutti Kft.


Bányai József
Bányai Bútorok Kft.


Würsching Péter
B&V International Kft.


Szabó Éva
EVLA Ltd.


Perger Gabriella
Biohair


Koch Csaba
Hajós-Bajai Borvidék


Miavecz István
Trilak Kft.


Kubínyi Norbert
Millennium cégcsoport


Tóth Péter
Lipóti Pékség


Sánta Sándor
Bonbonetti csoport


Tóth Csilla, Halla László
Biomark Kft.


Gábossy Árpád
Szega Camambert Kft.


Nagy Sándor
G'Foby NetShop Kft.


Perjés Ákos
Haribo Hungária Kft.


Schweickhardt György
Prima Maroni Kft.


Hintalan György 
Ökovital Kft.


Csányi Attila
Bonafarm Zrt.


Losó József
Mirsa Zrt.


Ments András
Kincsem Termék Kereskedőház


Juhász Attila
Laurel cégcsoport


Marosfi Györgyné Lídia
Univer Product Zrt.


Palásti József
Fornetti Kft.


Gazsi Zoltán
esisberg Kft.


Kurucz Péter
Brandbank Hungary Kft.


Ifj. Bárány László
Master Good Kft.


Tóth Béla
Gyermelyi Zrt.


Osztermayer Miklós
ERU Hungária Sajtgyártó Kft.


Magyar József
Hungerti Zrt.


Erdélyi István
Gallicoop Pulykafeldolgozó Zrt.


Ziegler János
Ziegler Kft.


Malgorzata Kolton
Tetra Pak Poland & Danube vállalatcsoport


Wáberer György
Waberer's International Zrt.


Bessenyei István
Laurel cégcsoport


Gajodi Viktor
Geomant Kft.


Török Zsolt
Retz áruházlánc


Mezei Rudolf
Promecom - Medistance


Vértes Tibor
Agárdi Pálinkafőzde


Ambrus Barbara
Csodás Otthon Kft.


Nagy László
Nagy Gépműhely Kft.


Demeter Csaba
Demeter Pincészet Kft.


Adorján Zsolt
Webbiztos Kft.


Kazal Kolos
Varázsbetű Fejlesztő Műhely)


Korompai András
Performar Kft.


Szentkereszti István
SZIKK Kft.


Lengyel Zoltán
Code Systems Kft.


Massányi Kinga
Gombdinasztia


Miskei Ildikó
Soft Consult Kft.


Kocsis L. Erika
Pocifix Kft.


Cserpes István
Cserpes Sajtműhely


Korbán Krisztián
Akadémia Lovasiskola


Juhász Attila
Ipari munkaruha Kft.


Péchy Imre
Baromedical Zrt.


Mestyán András
Hello Oroszország Utazási Iroda


Ittzés Tamás
Bohém Ragtime


Barazsy Ákos
MiniCRM


Kling Péter
Munkavédelem Kft.


Szekeres Juli
Szópóráz Kft.


Harman Tibor
Nyomtass Okosan Ekopont Kft.


Posta Tibor
Sat.hu-Antenna Szakáruház


Tatos Levente
Tatos Szalon


Kosztolányi Ádám
Magánregény Kiadó


Prech Tamás Zsolt
Media-Press '91 Kft.


 

 

 

 

VS

 

Hajbeültetés

ORIGO SPORT

 

WEBBETEG

 

A torok gyógyítója

Vizet digitálisan

Új édesitőszer

AUTÓSTOP? NEM!

Hetek

 

Visszafelé pörgő óra?

Váltson mobilkuponra!

Elektromos autó

ELŐKÉSZÜLETBEN

Somlyai Gábor
Humansoft Kft.


Puskás Zsolt
DMSone Zrt.


Erdőssy Imre
Consact Kft.


Madár Zoltán
Grepton Informatikai Zrt.


Marosi György
Multi Informatikai Kft.


Brumbauer József
BPW-Hungária Kft.


Tálos Péter
FIH Europe Kft.


Miklóssy Ferenc
Keviép Hungary Kft.


Borbély Zoltán
Atenor Group Hungary Kft.


Széll Csaba
CE LAND Holding Kft.


Kovács Endre
Arex FM Kft.


Kemenes László
Prologis Park
Budapest-Harbor


Fülöp Zsolt
DELOG Kft.


Takács Zoltán
Főnix-Med Zrt.


Gyenesei István
Hertelendy Kastélyszálló Kft.


 

 

Első a diszkréció

PRIVÁTBANKÁR

 

Stílus ami megszólít

HÍRADÓ

 

Szeletek élvezete

CSOK-CSOK-CSOK-CSOK

24.HU

 

Bankárképzés

FAKTOR

 

MOZI

 

A fék nem játék!

CSAK FOCI

 

Opel nyári gumik

 

 

ImpresszumAdatkezelési szabályzatMédiaajánlat

Copyright © 1999-2018 Webmut@tó - Minden jog fenntartva

A Webmut@tó honlapján található szöveges tartalmak a Webmut@tó tulajdonát képezik,
melyek a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 3.0 Unported Licenc
alatt vannak. Másodközlés esetén feltüntetendő forrásoldal: http://www.webmutato.hu